O TEČAJU

Većina ljudi, barem onih odraslih u urbanim sredinama, više ne razumiju prirodu. Uhvaćeni u naizgled sigurno okruženje, stanovanje, električne uređaje i društvene mreže ne samo da su zaboravili da su organski dio prirode i da život ovisi o tome, nego su se razvili neznanje o prirodi i vještinama u njoj , pa čak su stekli i odbojan stav prema prirodi.
Kako nam je umjetno stvoren lažni osjećaj sigurnosti u naseljenom području ( kućna dostava, vlasti koje su odgovorne za našu sigurnost, naša vozila, bolnice, računala i beton … ) tako ne znamo što činiti kad se nađemo u nenaseljenom području, u šumi ili planini. Tu nema trgovine do koje ste skočili po neki snack, niti policije koja će vam pomoći kada je život u opasnosti, čak nema ni hitne pomoći, koje će biti pri ruci kada ste smrzli ili ste povrijeđeni. Ostaješ samo ti i priroda. Sve što možeš učiniti je da se prilagodiš prirodi i iskoristiš najbolje od toga, te preživiš .

Nedostaje „samo“ znanje i vještina!

Zaboravili smo sve o prilagodbi, iako smo bili majstori preživljavanja prije tisuće godina. Drsko smo odbacili znanje autohtonih plemena , čitanje tajne poruke od prirode i životinja, poznavanje mogućnosti o ljekovitim biljkama i hrani u prirodi koja nam ona nudi.

Zato preporučamo tečaj PREŽIVLJAVANJE U PRIRODI , koji osim navedenih vještina nudi i socijalizaciju sa timom, timski rad, shvaćanje da jedino zajedno možemo učiniti jako puno.

Dobra životna škola !

PREDSTAVLJANJE TEČAJA

Trajanje : 96 sati

Broj kandidata : 20 kandidata po grupi

Ciljana skupina :

planinari, izviđači, avanturisti , ljubitelji prirode, učenici 7. i 8. razreda osnovnih škola , srednjoškolci , studenti , udruge građana ,korisnici programa resocijalizacije , tvrtke kao program “team building”…

Ciljevi:

  • jačanje osobnih i socijalnih vještina (empatija, komunikacijske vještine, vještine donošenja odluka i odupiranju pritisku vršnjaka…)
  • izgradnja, produbljavanje i širenje znanja o životu, radu i mentalitetu u pojedinim kriznim situacijama
  • razvijanje sposobnost stvaranja nezavisnih zaključaka, stavova, mišljenja vezano za prespektivu samozaštite i preživljavanja u kritičnim situacijama
  • razvoj sposobnosti kritičke prosudbe i tumačenja povijesnih događaja, fenomena i procesa samozaštite i opstanka pojedinaca i zajednica
  • razvoj osjetljivosti na različite perspektive o zaštiti i opstanku pojedinaca i zajednica u izvanrednim i kritičnim situacijama i razvoj sposobnosti racionalnog razmišljanja u istima
  • priprema za za neovisno i odgovorno ponašanje u životu kao pojedinca i kao člana zajednice

Teme:

  1. Izgradnja tima i dizajniranje zajedničkih ciljeva
  2. Osnove prve pomoći
  3. Postupanje u slučaju požara
  4. Postupanje u slučaju prirodnih nesreća
  5. Topografija i orijentacija na nepoznatom terenu
  6. Preživljavanje u prirodi (kombinirani višednevni terenski kamp )
  7. Upoznavanje sa Zakonskom regulativom ponašanja u prirodi

Sadržaj :

  1. Voda i njezini resursi u prirodi
  2. Nutricionizam u prirodi
  3. Boravak u prirodi i izgradnja skloništa
  4. Vatra i njena važnost u pripremi hrane i pružanja topline
  5. Alati, oruđa i sredstva za samoobranu

DEFINICIJA OBRAZOVNOG PROGRAMA – PLAN

Sadržaj se provodi unutar dobrovoljnih izbornih aktivnosti. Provedbom sadržaja kod kandidata se potiče interes za učenje i savladavanje vještina preživljavanja u različitim kritičnim situacijama.

Tečaj je osmišljen kako bi se proširio i produbio u skladu sa interesom studenta za temu. Približno 75% sadržaja je praktični dio s ciljem približavanja stvarnim uvjetima, 25% je teorijsko, a izvođač ih prilagođava zajedno s sudionicima prema njihovom interesu i predznanju , te profesionalnoj prosudbi. Proces dizajna predmeta omogućuje integraciju mnogih aktivnosti kroz odabrane metode didaktičkih pristupa prvo u teoretskom djelu , a zatim u obliku praktičnog terenskog rada u smislu produbljivanja teorijskog stečenog znanja.

OPĆI I OPERATIVNI CILJEVI

Kurikulum se temelji na učenju i razvoju procesa i omogućuje postizanje ciljeva zadanih programom tečaja .

Opći ciljevi su osigurati da kandidati mogu:

  1. izgraditi, produbiti i širiti znanja o životu, radu i mentalitetu u pojedinim kriznim situacijama situacije;
  2. razviti sposobnost da formiraju nezavisne konkretne i logičke zaključke, stavove, mišljenja , kako bi savladali samostalnost u životnim situacijama bitnim za opstanak;
  3. razviti sposobnosti kritičke prosudbe i tumačenja događaja i situacija, pojava i procesa samozaštite i preživljavanja pojedinca i zajednice;
  4. razviti osjetljivost na različite perspektive o zaštiti i opstanku pojedinaca i zajednica kroz događaje ili događaje, tumačenja ponašanja i razumjeti zašto se događaju;
  5. pripremiti se za neovisno i odgovorno ponašanje u životu kao pojedinca i kao člana neke zajednice i društva.

Operativni ciljevi su:

  1. usvojiti, razvijati, širiti i produbiti vještine i znanja o samoobranu , zaštitu i opstanak u kritičnim situacijama;
  2. razviti vještine za samoorganizaciju i timski rad pojedinca;
  3. razvijati vještine orijentacije i predstavljanja vremena i prostora u okolišu;
  4. razviti odgovoran stav prema rješavanju kritičnih situacija;
  5. shvaćanje važnosti uključivanja u sigurnost , zaštitu i spašavanje kroz djelovanje

PROGRAM RADA PO DANIMA

DAN 1.
Teorija , priprema – Predstavljanje područja gdje će se održavati tečaj preživljavanja u prirodi
– Prezentacija tema koji će se obraditi tijekom vježbanjaterena
– Sigurnosna svijest i sigurnosne mjere tijekom terenskograda
– Formalnosti za dodatno osiguranje od nezgode
– Formiranje grupe i predstavljanje voditelje skupine
– Predanost opremi i upoznavanje s upotrebom opreme
– Upoznavanje studenata s potrošnim materijalima, kojedopunjuju sami a koje zadužuju na tečaju
DAN 2.
Izvedba aktivnosti na terenu: – Prijevoz do polazne točke
– Osnovne upute o planu rada i brizi o sigurnosti
– Odlazak grupe u prirodu ,marš do mjesta za podizanje kampa
– Orijentacija na nepoznatom terenu bez pribora i sa priborom
– Izbor voditelja skupine i njegovi zadaci
– Snaga skupine i njegovo djelovanje i upravljanje u hitnim slučajevima
– Opskrba vodom
– Prepoznavanje jestivih biljka i priprema hrane
– Izrada skloništa za noćenje
– Paljenje vatre (jednostavniji načini rada)
– Osnove prve pomoći u slučaju ozljede
– Priprema hrane
– Noćenje i čuvanje kampa
– Analiza aktivnosti tijekom dana
DAN 3.
Izvedba aktivnosti na terenu: – Raspored kampa, osobna higijena, raspored opreme
– Orijentacija i kretanje u nepoznatom prostoru
– Vatra (sredstva i način rada)
– Opskrba vodom – ekstrakcija i pročišćavanje
– Priprema divljači za uporabu
– Metode pripreme hrane ( pečenje / kuhanje )
– Zaštita hrane
– Izrada jednostavnih kamp timova
– Izrada skloništa za noćenje
– Protupožarni postupci (zahtjevniji načini rada)
– Noćenje i čuvanje kampa
– Analiza aktivnosti tijekom dana
DAN 4.
 

Izvedba aktivnosti na terenu:

– Raspored logora, osobna higijena, raspored opreme
– Raspremiti se i odlazak
– Zamjena voditelja skupine
– Orijentacija i kretanje na zahtjevnijem polju
-Signaliziranja naše pozicije (ako nas netko traži)
– Opskrba vodom.
– Protupožarne metode (složeniji oblik)
– Priprema hrane
– Lov za malu i veliku igru i ribolov
– Proizvodnja opreme za lov, ribolova i pomagala za samoobranu
– Stvaranje zamke za igru
– Izrada skloništa za noćenje
– Izrada jednostavnih kamp timova- Noćenje i čuvanje kampa
– Analiza aktivnosti tijekom dana
DAN 5.
 

Izvedba aktivnosti na terenu:

– Raspored logora, osobna higijena, raspored opreme.
– Pomicanje i branje (u smjeru polazišta)
– Orijentacija čitanjem obilježja polja i odabira puta ka civilizaciji
– Opskrba vodom i priprema hrane
– Pružanje prve pomoći u slučaju ozljeda
– Dolazak u bazu, provjeravajte opremu, ukrcaj i pokret prema domu
– Prepričavanje impresija s tečaja na putu kući
– Analiza dana i aktivnosti , planovi za budućnost (napredni tečajevi )
– Ispunjavanje ankete
– Kraće svečani oproštaj od kandidata i dodjelu certifikata za sudjelovanje
– Podjela darova najboljim kandidatima
– Ispunjavanje obrazaca ankete
DAN 6.
Zaključne aktivnosti: – Razduživanje opreme
– Zajednička analiza terenskog osposobljavanja i procjeneučinka
– Priprema izvješća
– Stvaranje financijskog izvješća
– Priprema članaka sa slikama za objavljivanje na intranetu
– Priprema slikovnog materijala i članka za objavljivanje na webstranicama
– Završetak i odlazak kući

Autori programa :

Rajko Bačnar , predsjednik IBA Hrvatska

Stanislav Linić , umirovljeni brigadir HV-a, savjetnik

 

Teren na kojem se održava tečaj:

Planina Učka/ Predio planine Učka na kojem se održava tečaj preživljavanje u prirodi

OPREMA

Pojedinačna oprema kandidata – osigurava organizator tečaja :

1. Ruksak
2. Vreća za spavanje
3. Šatorsko krilo
4. Konop 4 m
5. Porcija / čutura 1 l / pribor za jelo
6. Vojne hlače
7. Remen hlače
Timska oprema – osigurava organizator tečaja :
1. Mala sjekira
2. Dvije vojne sklopive lopate
3. Dvije mačete
4. Noževi preklopni

Pojedinačna oprema koju osiguravaju kandidati :

1. Kapa
2. Topla odjeća (softshell ili termoflis…)
3. Rezervni donji veš
4. Vojne/planinarske cipele gležnjače / rezervne čarape
5. Nož (lovački/taktički)
6. Plastična boca za vodu 1,5 L
7. Baterijska svjetiljka
8. Pribor za osobnu higijenu
9. Ručnik
TEČAJEVI PREŽIVLJAVANJA